pondělí 4. prosince 2023

Ostrovy bohů

 

 

 


 

Ostrovy bohů

Amie Kaufmanová 

 

 

Původní název:  The Isles of the Gods
Počet stran:        384
Žánr:                   Fantasy YA
Nakladatelství:   COOBOO
Vazba:                 brožovaná lepená s chlopněmi
 
 
Anotace: 
 
 
 "Magie, romantika a bohové ve strhující fantasy od autorky sérií Akta Illuminae a Aurora"
Selly uvázla na pevnině, ale rozhodně tam nehodlá strávit zimu. Moře totiž volá a ona musí najít svého otce, který o sobě už dlouho nedal vědět. Plány jí však zkříží pohledný kouzelník. Ten potřebuje dokončit rituál na posvátných Ostrovech bohů, a tak postaví Selly i její posádku před složitý úkol: nepozorovaně překonat Půlměsíční moře. Plavba se vlivem zrady promění v noční můru, na jejímž konci se mohou dva nebezpeční bohové probrat ze staletého spánku… Vražedné dobrodružství na širém moři právě začíná!






Recenze:
 
 
 

Ostrovy bohů jsem chtěla číst především ze zvědavosti. Opravdu mě zajímalo, jak vlastně Amie Kaufmanová píše bez Jay Kristoffa. Zatím jsem totiž veškeré její knihy viděla pouze ve spolupráci právě s daným autorem. Ale nyní jsem dostala možnost si přečíst fantasy, na kterém pracovala úplně sama a musím říct, že jsem byla více než mile překvapena.

Autorka nemá nejmenší problém příběh vyprávět více postavami (což jsme si mohli všimnout v předchozích knihách). Někdo by možná mohl namítnout, že by jedna stačila. Ale já jsem to brala jako vítanou změnu. Zase tolik knih, které mají více hlavních postav a dokonce mají své kapitoly, není.

Stejně tak, pokud jde o téma mořeplavectví. Takových fantasy knih je jako šafránu. Ano, v některých jsou zmínky, ale to je tak vše. Ovšem tady Amie vystavěla a to perfektně, celý svět na vlnách. A ta magie? Ach, to bylo dokonalé. A to jsem opravdu hodně ocenila. Další fantasy knihu, která vybočuje z klasicky zajetých kolejí.

Je pravdou, že první část knihy je spíš takové oťukávání a seznamování se. Což u těchto knih není nic neobvyklého a čtenář se tak alespoň zvládne zorientovat jak v ději, tak postavách. Ale ta druhá část, to už je něco jiného. Autorka se opravdu nebojí „do toho pořádně říznout“, což je za mě obrovské plus. Ale nechci vám úplně prozrazovat děj.

Další kladnou skutečností na této knize je, že zde najdete pár idejí schovaných mezi řádky. Což bych uvítala, kdyby se vyskytovalo mnohem více u YA knih.

Pokud bych se měla vyjádřit k postavám, určitě vás některé zaujmou méně a některé si opravdu oblíbíte. Tak jako tak, jsou dobře propracované. A díky tomu tu máme krásná přátelství, romantiku, ale i negativnější věci.

Když už jsem se zmínila o té romantice, věřím, že pro někoho bude i tím hlavním tahounem této knihy. Pro mě však byla příjemným okořeněním celého příběhu. Hodně jsem se však zaměřovala na věci, které jsem zmínila výše.

Nesmím opomenout krásnou mapu, která příběhu hned dává jiný rozměr. A stejně tak se připravte na otevřenější konec. Ale je to série, tak za mě je tento druh konce v tomto případě vítán.

 

 

4⭐   z   5 

 
 
 
Knihu můžete koupit na stránkách ALBATROS MEDIA

Ostrovy Bohů

 

 

 

                                            Za zaslání recenzního výtisku děkuji ALBATROS MEDIA

 

 



 Lucie Schánělová

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...