pátek 31. března 2023

Ve stínu popela

 

 

 


 

 

 Ve stínu popela

Jennifer L. Armentroutová 

 

 

Původní název:  A Shadow in the Ember
Počet stran:        616
Žánr:                   YA fantasy
Nakladatelství:   Fragment
Vazba:                 vázaná s laminovaným potahem


Anotace:
 
 
Dráždivý příběh první Panny ze světa bestsellerové série Z krve a popela
Smysl existence Serafeny Mierelové byl dávno určen jejími předky: musí se obětovat prvotnímu bohu smrti. Tak zní oficiální verze, o které ví každý obyvatel království Lasanie. Jenže Serin skutečný osud je jiný – není pouze před světem izolovanou Pannou, ale i vražedkyní s posláním prvotního boha smrti Nykta zabít. Jeho svůdný dotek v ní zažehne zakázanou vášeň. Sera ale nemá na výběr, její život je odsouzen k zániku. Ledaže by se stalo něco naprosto nepředvídatelného…
 
 
Recenze:
 
 

S Jennifer L. Armentroutovou mám jeden problém, nedokážu se rozhodnout, které její knihy mám nejraději. Přečetla jsem Z krve a popela a říkala jsem si, páni, to je nápadité a tak čtivé, to autorka nemůže překonat. Pravdou je, že to nepřekonala dalšími díly, ty si držely laťku téměř stejně vysoko, nebo tam byly drobnosti, které mi krapet kazily dojem. Ale zdá se, že to Jennifer zvládla překonat další sérií.

Žár těla a ohně, je nová série ze světa, který už dobře známe díky Poppy. Ze světa, který i když je časově zasazen před právě zmíněnou Poppy, je tu oživen novými postavami. A odpusťte, ale Sera je pro mě nyní asi (určitě) větší oblíbenkyně, jak Poppy. Když hodně přimhouříte oči, můžete mít pocit jisté podobnosti hlavních hrdinek, (možná i jiných postav), ale ujišťuji vás, že jsou opravdu jiní.

Ale není to jen Sera, kterou jsem si tu více oblíbila. Pod kůži se mi opravdu hodně dostal Nyktos. Který je pro mě v knize asi nejoblíbenější postava. A bohové, když jsou na scéně spolu, to je něco. Jejich chemie funguje naprosto skvěle a nepochybuji, že vás tihle dva budou bavit tak, jako mě a strčí původní hrdniny do kapsy. A možná, že právě díky nim, mám tuhle sérii raději.

Pokud by autorka nezabředla v dalších dílech jistou překombinací, jak to má ve zvyku, tuším, že by nás tahle série jako celek, mohla bavit opravdu podstatně víc, jak Z krve a popela. A to nejen hlavním dějem, ale i vztahy mezi postavami.

Jak už je, tak nějak zvykem u těchto knih, nejvíce se toho samozřejmě semele na konci (přesto, že celá kniha je nabitá akcí!). Snažíte se to vše pochytit a vstřebat. Pak vyvstanou otázky, které vás tedy vlastně zajímají v návaznosti na nové skutečnosti, ale on je konec. Sakra! A tak se trošku děsím čekání na další díl. Ale na druhou stranu, myslím, že jsme na to poměrně zvyklí ze spousty jiných příběhů.

Věřím, že až budou venku všechny díly obou sérií, stálo by to znovu za přečtení úplně celé a začít právě sérií Žár těla a ohně. Ono totiž tu najdete pár „odkazů“ na Z krve a popela. Tudíž si i myslím, že je nutností, aby si to přečetl každý, kdo Z krve a popela má rád.

Určitě se tu můžete těšit na akci, magii, krev, intriky, vtip i sarkasmus, skvělé hlavní i vedlejší postavy aj nějakou tu erotiku.A rozhodně není třeba obav z tolika stran, opět se to čte úplně samo.

Sice málo kdy dávám plný počet, snažím se těmi hvězdami „šetřit“ 😂 ale myslím, že je tu na místě ukázat, že série je ještě o drobet lepší, než ta co už všichni známe. Z krve a popela jsem hodnotila 4,5. Ale Ve stínu popela si zaslouží takovéto hodnocení:



5⭐   z   5 

 

 

Knihu můžete koupit se slevou na stránkách ALBATROS MEDIA

Ve stínu popela

 

                                               Za zaslání recenzního výtisku děkuji ALBATROS MEDIA

 
 

 
 



 

 

 

 

 

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...