čtvrtek 15. září 2022

Černá krabice

 





Černá krabice

Joe Hill




Původní název:  Heart - Shaped box
Žánr:                   horor  
Nakladatelství:   Beta
Vazba:                 vázaná s přebalem


Anotace:


Judas Coyne býval jedním z death-metalových bohů. Jeho výstřelky z mládí jsou proslulé, stejně jako záliba v podivnostech. V jeho děsivé sbírce se najdou sadistické filmy, ale také kuchařka pro kanibaly nebo oprátka z oběšence. Přesto v ní není nic tak neobvyklého, strašlivého a především lákavého jako předmět, na který narazil v jedné internetové aukci: Prodám nejvyšší nabídce ducha svého nevlastního otce... Za tisíc dolarů se Judas stane pyšným majitelem saka po mrtvém muži, v němž údajně přebývá jeho duch. Judas nemá strach. S duchy bojoval celý život – s duchem násilnického otce, duchy lásek, které bezohledně opouštěl, členů kapely, jež zradil. Jeden duch navíc ho stěží rozhodí. Když ale dorazí jeho poslední objev, v úhledně zabalené v černé krabici, Judas a jeho momentální přítelkyně Georgia zjistí, že inzerát nelhal, ba co víc, aukce byla zmanipulovaná tak, aby si oblek koupil přímo on… Boj o holý život začíná.


Recenze:


Už minule jsem se přiznala, že jsem se tomuto autorovi vyhýbala. Ale nedalo mi to a stejně jsem nakonec musela zkusit jeho knihy. Začala jsem s Černým telefonem, který mě opravdu bavil. Nyní tu mám Černou krabici a mám pocit, že ta je ještě o fous lepší. Možná to bylo tím, že nyní nešlo o povídky, které úplně nepatří mezi mé oblíbené. A nebo i tím, že tady máme nějakou tu duchařinu a to je můj šálek kávy.

Opět mi tu poskočilo srdce, když jsem si uvědomila, ano je to syn Stephena Kinga, ale rozhodně nemusí psát pod ochrannými křídly tatínka. Joe Hill, přesto že má velice podobný styl psaní jako otec, má opravdu svůj vlastní talent. V Černé krabici se neuvěřitelně vypsal. Celý příběh je krásně napsaný. Nic složitého a ani nijak originálního, ale to neubírá ani v nejmenším na kvalitě textu, či snad strašidelné atmosféře. Přesto, že vaši fantazii ovládá v podstatě jen autor a nemáte moc velký prostor pro vaše vlastní představy.

Černá krabice je myslím snad úplně první knihou Joe Hilla (v našem případě již reedice Bety) a sakra, za takový debut by se nemusel stydět žádný autor. Dokonce si myslím, že strčí do kapsy spoustu autorů hororů, kteří už mají něco za sebou. Troufám si říct, že Černá krabice je jedna z těch knih, která vás chytne od začátku a nemusíte se pročítat nijakými stránkami, než se konečně začtete.

Velice oceňuji jaký typ hlavního hrdiny tu máme. Jeho velice osobitý, metalový styl je hnacím motorem celý knihy. Díky němu tu máme černý humor i různé zvrácenosti, což celý příběh perfektně ozvláštňuje a dodává mu jiskru.

Úplně nevím, jak se tu mám postavit ke konci. Na jednu stranu mi nevadil. Na druhou bych ráda něco agresivnějšího. Naštěstí není natolik „rozpatláván“ aby mě to zničilo celkový dojem z knihy.










Asi se ani nebudu bát ohodnotit Černou krabici více než nadprůměrně.

4,5⭐   z   5 ⭐


Knihu můžete koupit se slevou přímo na stránkách nakladatelství Beta:

Černá krabice



Za zaslání recenzního výtisku děkuji Nakladatelství Beta.



Lucie Schánělová


Žádné komentáře:

Okomentovat

ZMIJE A KŘÍDLA NOCI

      ZMIJE A KŘÍDLA NOCI Carissa Broadbent     Původní název:  The Serpent and the Wings of Night Počet stran:         528 Žánr:          ...