středa 31. srpna 2022

Falešný polibek

 






Falešný polibek

Mary E. Pearsonová



Původní název: The Kiss of Deception
Počet stran:       368
Žánr:                  YA fantasy
Nakladatelství:  COOBOO
Vazba:                vázaná s pap. potahem a lam. přebalem


Anotace:

První díl bestsellerové série Kroniky pozůstalých. 
Království Morrigan je plné tradic a příběhů o dávném světě. Princezna Lia je ale nesnáší. Svatba s někým, koho nikdy nepotkala? Kvůli zajištění politického spojenectví? Má všeho po krk! A tak v den své svatby uteče a usadí se ve vzdálené vesnici. Tam se seznámí se dvěma záhadnými přitažlivými muži – princem, kterého si měla vzít, a vrahem s úkolem ji zabít. Obklopena tajemstvím a lží Lia odhalí skutečnosti, které otřesou jejím životem.


Recenze: 

Falešný polibek je přesně ta kniha, kterou jsem otvírala s velkým očekáváním, protože tolik lidí mi ji doporučovalo. Takže jsem se dost bála zklamání. Ale úplně zbytečně. Zdá se, že autorka Mary E. Pearson nemůže čtenáře zklamat. Falešný polibek byl první knihou, kterou jsem od této autorky četla a i tak myslím, že Mary E. Pearson patří mezi ta významnější jména, která jsou spojována s YA fantasy.

Za mě to bylo velice příjemně vyvážené čtení. Ničeho nebylo přehršle a zdálo se mi, že mi ani nic moc nechybí. Dočkáme se romantiky, akce i zvratu. I když, to hlavní, co příběh táhne je asi ten milostný trojúhelník. Ale nevadil mi tu, neměla jsem pocit, že by to tam bylo na sílu vtlačené a tak jsem si toto klasické klišé celkem užila.

Moc se mi líbí, že u knihy byste se měli soustředit na každé slovo, pokud chcete sami rozlousknout, kdo je vlastně kdo. Tohle mám opravdu ráda, když mě kniha nutí vymýšlet různé konspirační teorie a spekulovat nad vším co čtu.  A pak je tu druhá možnost, jen hezky číst, nechat se unášet příběhem a nakonec být překvapeni, jak to tedy vlastně všechno je.

Rozhodně je to dobrá YA kniha, ale opravdu je to pořád YA, takže bych nečekala žádné složitější prvky. Ale na druhou stranu, se mi moc líbil svět a celá mytologie. Doufám, že v dalších dílech toho ze světa dostanu ještě víc.

Určitě se připravte na otevřený konec. Ale je to série, takže za mě naprosto v pořádku, otevřený konec byl rozhodně na místě. I tak si myslím, že vás ten konec dostane.

Tím, že je to první díl, také nezapomínejte, že vás bude čekat trošičku pomalejší rozjezd. Jednoduše proto, že vás autorka teprve seznamuje se světem a postavami. A celkově je vidět, že si čtenáře připravuje na čtení celé série.

 




Za mě je to moc fajn odpočinková kniha ve svém žánru, která se dobře čte. Takže pokud hledáte právě toto, určitě mohu doporučit. A myslím, že když přečtete první díl, sáhnete v budoucnu i po dalších.


4⭐   z   5 ⭐


Knihu můžete koupit na stránkách ALBATROS MEDIA aktuálně s 20% slevou: 


Falešný polibek


Za zaslání recenzního výtisku děkuji ALBATROS MEDIA



Lucie Schánělová


Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...