úterý 31. května 2022

Vespertina - Temná kněžka

 





Vespertina
Temná kněžka


Margaret Rogersonová



Původní název: Vespertine
Počet stran:       344
Žánr:                  YA fantasy
Nakladatelství:  Fragment
Vazba:                vázaná s pap. potahem a lam. přebalem


Anotace:

 Atmosférická fantasy od autorky bestselleru Kouzla rodu Thornů 

Artemisia se chce stát Šedou sestrou, členkou řádu, který se stará o klidný přechod duší zemřelých na onen svět. S mrtvými tráví čas raději než s živými, kteří si za jejími zády šuškají o jejích zjizvených rukou a pohnuté minulosti.

Když klášter přepadnou vojáci, rozhodne se Artemisia vyvolat na jeho ochranu prastarého ducha spjatého se svatou relikvií, která je zde uložena. Je to však přízrak, nevyzpytatelná bytost, která ji může posednout, jakmile přestane být ostražitá.

Na pokraji svých sil se brzy ocitá na prahu smrti. Pokud chce zůstat mezi živými, potřebuje pomoc vespertiny – kněžky znalé v umění ovládat relikvie. Kde ji však najít, netuší. Proto se obrátí s prosbou o pomoc na toho nejpovolanějšího – přízrak samotný.

Pouto mezi nimi roste a prastaré zlo začne vyplouvat na povrch. Dokáže mu Artemisia čelit? Zradí všechno, čemu dosud věřila, nebo to bude přízrak, kdo zradí ji?







Recenze:

Jakmile jsem si přečetla anotaci, věděla jsem, že chci číst knihu. Okamžitě mě nalákal temný svět, který v knize najdete. Duchové, kláštery a kněžky, přízraky,… tušila jsem, že po téhle stránce je to u mě sázka na jistotu a nemýlila jsem se. Atmosféra je pohlcující, protože autorka znovu a ještě lépe dokázala, že umí napsat poutavou knihu a dokonale (i když jednoduše, ale to mi vůbec nevadilo) vykreslit svět.

K hlavní hrdince asi nemám co vytknout. Moc se mi líbil nápad, jak autorka pracovala s její osobností (s jejím vývojem a bojem, když musí vystoupit ze své komfortní zóny) a kam ji díky tomu v ději i světě umístí. Je to naprosto logické a krásně to do sebe zapadá. Věřím, že si moc užijete její osobní příběh a taky pak pochopíte, proč je vlastně taková, jaká je.

Díky Artemisii se dostáváme k přízraku. Tak jo, asi teď se dostávám k tomu nejlepšímu v knize. Protože jejich rozhovory a vztah, to je něco, co bych označila asi hnacím motorem knihy, který tomu všemu dodává tu správnou jiskru. Ti dva spolu jsou neuvěřitelní. Vtipem a sarkasmem se zde nešetří a to já ráda, když se u knihy mohu i zasmát.

Přiznám se, že jsem čekala, že autorka nezklame a prostě tam tu romantiku nějak nacpe. Ale jsem velice mile překvapena, že se tomu tak nestalo. Ale myslím, že má malá, romantická část duše, někde v koutku touží po tom, aby to v dalším díle “dopadlo“.

Pokud bych měla přijít s něčím negativním, měla jsem občas pocit, že se to či ono nějak bezcílně opakuje a asi by nevadilo, ubrat na stránkách kvůli nějakému tomu hluššímu místu.



Myslím, že je to nadprůměrná YA fantasy, která stojí za přečtení a těšení se na další díl, na který vás zaručeně naláká konec knihy.


4⭐   z   5 ⭐




Knihu můžete koupit na stránkách ALBATROS MEDIA aktuálně s 20% slevou: 

Vespertina



Za zaslání recenzního výtisku děkuji ALBATROS MEDIA



Lucie Schánělová





Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...