neděle 19. prosince 2021

Světla nad močálem

 






Světla nad močálem

Lucie Ortega



Počet stran:       324
Žánr:                  YA fantasy
Nakladatelství:  Fragment
Vazba:                vázaná s pap. potahem a lam. přebalem


Anotace:

Lena ukončila svůj život v močálu naprosto dobrovolně. Důvodů, proč už nechtěla zůstat mezi lidmi, měla víc než dost. Teď je z ní navka, budoucí bludička. Aby se jí stala, musí získat všechny potřebné dovednosti, a především vykonat klíčové – nalákat do močálu lidskou duši.

Lhůta sedmi let, kterou na splnění úkolů má, se však po setkání s nepřátelskou strigou změní na pouhých sedm dnů. Lena mezi bludičkami získala novou, milující rodinu a je ochotná udělat všechno pro to, aby mezi nimi mohla žít dál. Dokáže však ochránit močál před útoky nebezpečné strigy? Zvládne přivést duši člověka a dokončit svůj přerod v bludičku, nebo ji čeká věčné zatracení?







Recenze:

Já to říkám pořád, čeští autoři se čtou stále ještě málo a přitom je to taková škoda. Nad knihou Světla nad močálem jsem přemýšlela od doby, co kniha vyšla. A na konec se ke mně dostala a já jsem ráda, že jsem si mohla přečíst něco z českého fantasy. A řekla bych, že Světla nad močálem jsou opravdu krásně české fantasy, díky světu a bytostem, které tu autorka popsala. (Rusalky, bludičky, …) Slovanská mytologie se zkrátka a dobře už moc nikde nevidí a jaká je to škoda.

Není to kniha, z které bych si úplně sedla na zadek. Šla jsem do ní bez jakýchkoliv očekávání, protože české fantasy, a vyplatilo se. Musím říct, že mě velice mile překvapila.  Svět a jeho popis byl kouzelný. Řekla bych, že mnoha čtenářům kniha přijde i nepředvídatelná (až na pár věcí) a to je jedině dobře.

Hodně oceňuji konec. To co autorka udělala je něco, čeho se hodně autorů bojí. A za mě její odvaha získává velké plus v hodnocení.

Co úplně neoceňuji, je romantická linka. Nepřijde mi moc emotivní, ani uvěřitelná. Možná by tam asi klidně nemusela být a nic by se nestalo, ba naopak.

Co se týká první poloviny knihy, někomu asi přijde pomalejší či nudnější. Ale myslím, že je potřeba, abychom se seznámili se světem a jeho zákonitostmi. Druhá polovina už je podstatně akčnější. Ovšem tak jako tak, je kniha určitě čtivá, to ji nelze odepřít.

Ano, najde se tam pár věcí, které nejsou dokonalé, ale jako celek si myslím, že celý příběh opravdu funguje. Je tam spousta krásných myšlenek. Nenápadná zabroušení do vážnějších a aktuálních témat. Já si přišla i na své, co se popisů týká, já je zkrátka můžu.


Takže Světla nad močálem hodnotím jako lehce nadprůměrné fantasy.

3,5⭐   z   5 ⭐ 


Knihu můžete koupit na stránkách ALBATROS MEDIA aktuálně s 20% slevou: 

Světla nad močálem



Za zaslání recenzního výtisku děkuji ALBATROS MEDIA




Lucie Schánělová

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...