úterý 28. prosince 2021

Mýtonoši

 






Mýtonoši

Tracy Deonn



Původní název:  Legendborn
Počet stran:       584
Žánr:                  YA fantasy
Nakladatelství:  CooBoo
Vazba:                vázaná s pap. potahem a lam. přebalem


Anotace:

Magie artušovských legend ožívá v urban fantasy hitu z americké univerzity!
Šestnáctiletá Bree hledá po smrtelné autonehodě své matky únik před bolestí. Rezidenční program na Severokarolinské univerzitě vypadá jako skvělé útočiště – ale jen do chvíle, než se Bree stane svědkem útoku démona a dozví se o tajném studentském spolku mýtonošů. Neúspěšný pokus vymazat jí vzpomínky probudí její vlastní magické schopnosti... a tak se před ní otevírá nový svět, ve kterém není nic jisté. Dokonce ani to, jestli smrt její matky byla jen nehoda.


Recenze:

Takže Mýtonoši,… páni. To je kniha, na kterou jsem se nesmírně těšila. Naproti tomu, jsem se čtení neuvěřitelně bála. Protože už než se mi kniha dostala do rukou, slyšela jsem na ni obrovskou chválu. A to mě vždy děsí, okamžitě mám totiž obrovská očekávání a ne vždy jsou naplněna. Ovšem tady, tady není třeba se mít na pozoru. 

Tahle knížka je úplně extrémně čtivá, tak se nenechte zastrašit její tloušťkou. Přiznávám, že i mě na první pohled trochu vyděsila, vždyť má téměř 600 stran. Avšak stránky budou mizet pod rukama, že nebudete vědět jak, protože tu najdete spoustu napětí a akce. Tudíž nebude chtít knihu jen tak odložit.

Stále netuším, čím to bylo, ale něčím na mě tahle kniha působila přesně tak, jako YA knihy, které jsem četla pár let zpět (knihy typu Škola noci, Vampýrská akademie, ...). V dobrém slova smyslu. Vyvolalo to přesně totéž kouzlo, jako tehdy, které jsem při čtení pociťovala a kvůli kterému mě tak moc bavilo ty knihy číst.

Když na chvíli pominu magickou část této knihy, která je opravdu více než zajímavá,… protože král Artuš? Rytíři kulatého stolu? Kdo by tohle neměl rád. A neskrývá se tam jen tato magie, je tam ještě jedna, která není tak "profláknutá" jako Artušovské legendy, ale rozhodně není méně zajímavá.
Tak se tu řeší velice důležitá, silná a věčná témata. A řeší se tu opravdu velice často. Člověk by řekl, jestli už to nebude moc přeplácané. Ale i přes tu rozmanitost ( myslím, že když budete pozorní, najdete na stránkách opravdu kde co), tam vše dobře sedí a funguje jako celek.

Abych Mýtonoše jen nechválila, našlo by se i něco, co nebylo tak úplně ok. Vsadím se, že ne jednomu čtenáři bude dělat problém orientace v magickém světě. Je tu totiž tolik informací, že se v nich můžete lehce ztratit a přestat vnímat, kdo má vlastně jakou funkci či co daná věc znamená.






Za mě velice povedené YA fantasy, které příjemně vyčnívá z řad ostatních YA knih. 



4,5⭐   z   5 ⭐ 

Knihu můžete koupit na stránkách ALBATROS MEDIA aktuálně s 20% slevou: 

Mýtonoši


Za zaslání recenzního výtisku děkuji ALBATROS MEDIA




Lucie Schánělová



Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...