neděle 1. srpna 2021

Spát v moři hvězd

 


Spát v moři hvězd

Christopher Paolini


Původní název: To Sleep in a Sea of Stars. Part Two
Počet stran:       400
Žánr:                  sci-fi     
Nakladatelství:  Fragment
Vazba:                vázaná s pap. potahem s lam. přebalem

Anotace:
Strhující závěr epické vesmírné ságy od autora bestsellerové série Odkaz Dračích jezdců.

Xenobioložka Kira Navárezová na průzkumné misi objevila mimozemský organismus a celý život se jí obrátil vzhůru nohama. Měkké ostří – jak organismus pojmenovala – ukrývá řadu děsivých tajemství. Poté, co se Kiře a jejím přátelům 
nepodaří najít mystický artefakt pro boj s medúzáky a strašlivými nočními můrami, představuje poslední naději pouto, které mezi Kirou a Měkkým ostřím vznikne. Pouto, které může pro lidstvo znamenat rozdíl mezi životem a smrtí.

*Kniha 2 není druhý díl série, ale jen druhá část samostané knihy (originál byl vydán jako jedna kniha).










Recenze:

Už do prvního dílu jsem tehdy šla s rozporuplnými pocity. Proč? Protože Paolini!

Bojíte se knihu přečíst, protože Paoliniho milujete jako fantasy spisovatele, který napsal Eragona a kniha co držíte v ruce, je sci-fi. Ale zároveň knihu chcete moc číst a jste zvědaví!

 

První díl mě tak nějak prapodivně rozladil. I když se mi líbil, nebylo to úplně ono. Ovšem já jsem ten typ člověka, který když začne číst sérii, vždy ji dočte. A ještě, že jsem to udělala. Druhý díl je totiž podstatně lepší! Ovšem myslím, že jistou roli v tom sehrál fakt, že Spát v moři hvězd, je u nás rozděleno na dvě části. V originále se příběh odehrává v jedné knize a tak by to mělo být i u nás. I proto, že knihy obsahují spoustu informací, tudíž je lepší je číst ideálně hned po sobě, abyste neztratili přehled. Stejně tak slovníček, který se nachází v druhém díle, měl být i v prvním. Což by vyřešil výše zmíněný problém: měla to být jedna kniha!

 

Musím říct, že tu oceňuji práci s postavami. I jejich vývoj a osudy, na které je potřeba, se krapet psychicky obrnit a odhodit sentiment. Ale říkám díky, za ty emoce, které to ve mně vyvolalo. Jsem moc ráda, že autoři vnáší emocionální záchvěvy do těchto žánrů a nejen do těch, u kterých se to očekává.

 

Přesto, že jsem opravdu velký fanda Eragona, musím připustit, že tady Paolini dokázal snad ještě mnohem lépe vystavět svět, jeho fungování i detaily. Ale samozřejmě, Odkaz dračích jezdců zůstává u mě srdcovou záležitostí.

 

Knize nechybí akce ani napětí. Nečekaně v tomto žánru dostaneme i city a hloubku. Což bylo úžasné a vy to se čtením příběhu celé procítíte. Nebojím se říct, že je to malé vybočení z řady, něco nového, co stojí za to si přečíst.

 

Na závěr bych chtěla říct, že já se vždy všude dušuji, že obdivuji autory, co se nebojí neveselých konců jako tu. Ovšem tady bych zrovinka moc chtěla mít hezčí a šťastnější konec.


4⭐   z   5 ⭐ 


Knihu můžete koupit na stránkách ALBATROS MEDIA aktuálně s 20% slevou: 

Spát v moři hvězd





Za zaslání recenzního výtisku děkuji ALBATROS MEDIA





Lucie Schánělová


Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...