čtvrtek 19. srpna 2021

Skleněný trůn






 

Skleněný trůn

Sarah J. Maasová


Původní název: Throne of Glass
Počet stran:       392
Žánr:                  YA fantasy
Nakladatelství:  CooBoo

Anotace:

Srdce z ledu. Vůle z oceli. Nelítostný boj začíná.
Je jí 18 let a jmenuje se Celaena. Od dětství byla trénovaná k jedinému úkolu – stát se tím nejlepším zabijákem v Endovieru. Je však chycena a odsouzena k doživotnímu vězení. Aby získala zpět svoji svobodu, musí v turnaji na život a na smrt porazit ty nejobávanější zločince. Její soupeře ale ohrožuje něco tajemného a děsivého. Nelítostný boj na život a na smrt začíná…







Recenze:


V první řadě bych chtěla zmínit, že tuto sérii bych já osobně asi úplně neřadila do YA literatury. Ale není to první kniha, kde to vnímám jinak než nakladatelství.

 

Moc jsem se těšila až se do této série pustím, protože jsem na ni slýchala samá doporučení. Na druhou stranu byl toto i důvod mého strachu a nedůvěry k tomuto příběhu. Člověk má pak velká očekávání a občas to končí i zklamáním. Ovšem toto není ten případ, dostala jsem tak nějak to, co jsem očekávala.

Ano, není to žádné hluboké fantasy, ale i tak je to fajn počtení, u kterého jsem se občas i zasmála. Určitě nečekejte fantasy, kde musíte číst mezi řádky a pátrat po schovaných myšlenkách. Je to podstatně jednodušší, ale stále velice zábavné a nenáročné.

Pokud bych měla napsat něco, co mě na knížce vadilo, byl to zcela jistě milostný trojúhelník. I přesto, že tu nebyl zpracován nejhůře jak jen by mohl, tak stejně mě prostě vytáčel. Ale to je asi můj osobní problém, že mi vadí, že knihy tohoto typu jsou tímto tématem přesyceny.

Přiznám se, že na Celaenu jsem si musela zpočátku trochu zvykat. Možná jsem čekala trochu jiný charakter, za to asi může anotace knihy. Ale nakonec jsme si tak nějak sedly.

Ale jinak bych práci s postavami hodnotila kladně. Ani vedlejší postavy nebyly ploché, což bývá častým problémem těchto žánrů.

V tomto díle se tak nějak se vším a všemi seznamujeme, ale i nějaká ta akce se tu najde. Ovšem předpokládám, že je to dobrý úvod do celé série a v dalších dílech se to podstatně více rozjede. Tudíž u druhého dílu budu mít po přečtení jedničky asi ještě větší očekávání.

Za mě pohodové lehké fantasy počtení na víkend. Určitě mám v plánu v sérii pokračovat.


4⭐   z   5 ⭐ 


Knihu můžete koupit na stránkách ALBATROS MEDIA aktuálně s 10% slevou: 

Skleněný trůn





Za zaslání recenzního výtisku děkuji ALBATROS MEDIA





Lucie Schánělová


Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...