úterý 13. července 2021

Temná půle

 






Temná půle

Stephen King


Původní název: The dark half
Počet stran:       392
Žánr:                  horor      
Nakladatelství:  Beta
Vazba:                vázaná s přebalem


Anotace:

Stvořit George Starka bylo snadné, zbavit se ho bude mnohem těžší…

Spisovatel Tad Beaumont je obviněn ze série brutálních vražd. Nejenže byly na místě zločinu nalezeny jeho otisky prstů, svědčí proti němu i další důkazy. Ted prohlašuje, že je nevinen, začíná však tušit, že svými bestsellery, plnými násilí a krve, přivolal na svět vtělení zla.






Recenze:

Tahle kniha nepatří mezi mé srdeční záležitosti od krále hororů, ale věřím a chápu proč, spousta čtenářů tenhle příběh mají mezi top Kingovkami.

Temná půle je konečně typická Kingovka. Horor jak má být, protože se u něho můžete bát. A nejen to, je to krvavé a možná místy i nechutné. Skutečné temné!

Musím vyzdvihnout velice zajímavý námět, kdy má příběh silnou spojitost, až inspiraci v samotném Stephenu Kingovi a jeho pseudonymu Richardu Bachmanovi. Doufám, že doma máte knihy, které psal ještě pod tímto jménem!? Ale abych moc neodbočila, tady poznáte co vše se může stát, když autorův pseudonym ožije.

Druhá nejúžasnější věc na této knize, je postava George Stark. Už kvůli němu si musíte tuto knihu přečíst. Já často říkám, že King opravdu umí psát skvělé postavy se zajímavými charaktery. Ale, když vdechl život Starkovi, zrodila se jeho nejlepší postava.

Pak tu mám taky dva malé mínusy, kvůli kterým tato kniha nedostane plný počet hvězd i když by možná i mohla.

Příběh je místy zbytečně natahován a jaksi okecáván a já mám pocit, že mi to u Kinga poslední dobou začíná trošku lézt na nervy. Ale přesto má příběh slušný spád a děj je napínavý a perfektně graduje.

Druhý mínus dávám za konec, ten mě krapet zklamal. Sice jsem ho očekávala, ale chtěla bych něco víc.

 

Malá zajímavost na konec: Kniha, jako mnoho jiných Kingovek se dočkala filmového zpracování. Já si ji musím dát na seznam, protože světe div se, ještě jsem film neviděla. 🙈


 




P.S. Kolik z vás si po dočtení začalo více všímat těch malých vrabčáčků venku? 😂



4⭐   z   5 ⭐ 


Knihu můžete koupit se slevou přímo na stránkách nakladatelství Beta:

Temná půle


Za zaslání recenzního výtisku děkuji Nakladatelství Beta.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...