úterý 30. března 2021

Holčička, která měla ráda Toma Gordona

 

 

 

Holčička, která měla ráda Toma Gordona

Stephen King

 

 
Původní název: The Girl Who Loved Tom Gordon
Počet stran:       192
Nakladatelství:  Beta Dobrovský
Vazba:                vázaná s přebalem
 
 
Anotace:
 

Svět má zuby a může kdykoli začít kousat

Trisha McFarlandová zjistila, že svět není jen krásné místo na hraní, když jí bylo devět let. V deset hodin dopoledne začátkem června 1998 seděla vzadu v matčině autě, na sobě měla modrý dres Red Sox (s číslem 36 a jménem GORDON na zádech), hrála si s panenkou Monou a těšila se na výlet po Appalačské stezce. V půl jedenácté zabloudila v lese. Snažila se nepodlehnout panice, snažila se nemyslet na to, že když se lidé ztratí v hustém a temném porostu, může se jim něco stát…

 


 

 

 Recenze:

 

Holčička, která měla ráda Toma Gordona, není kniha, kde byste si vyloženě okusovali nehty hrůzou. Za to si však budete rvát vlasy a říkat si: Bože, proč? Proč jí takhle ubližuješ?

 
Takové emoce dokáže King vyvolat na pár stránkách, které tahle jednohubka má.

 

Knihu máte přečtenou sotva za pár hodin. Pokud jste máma na rodičovské dovolené jako já, tak za víkend 😅 Je to přesně jedna z těch knih, které bych si ráda brala kamkoliv sebou. Je úzká a lehká a její čtení nevyžaduje úplně extrémní soustředění se.

Možná i tím, že jsem máma, jsem tento příběh opravdu prožívala. Tolikrát jsem si říkala, proboha, kdyby to bylo moje dítě, ... A neskutečně jsem se tak o Trishu bála. Šílela jsem, nad jejími špatnými rozhodnutími a ještě horšími následky. Nad tím, proč jen to ten King dělá? Když už nemůže ona ani vy, proč ji zase pošle dál a ještě na děsivější cestu? Odpověď je jednoduchá. To je prostě King! Rád takhle "týrá" své postavy i čtenáře a my to máme rádi. 😂

Žasla jsem, jak brilantně King dokázal, tak jednoduchou zápletku rozpracovat. Opět musím vyzdvihnout jeho popisy, které vás do knihy naprosto vtáhnou. Takovým způsobem, že budete slyšet bzučení komárů kolem hlavy a budete mít nutkání je odehnat.

Není to úplně klasický horor, na který jsme u krále hororů zvyklí. Ale je to horor z naprosto reálného světa. Přidejte si k tomu fantazii devítileté holčičky a oni se tam nějaké ty nadpřirozené prvky hned najdou.

Holčička, která měla ráda Toma Gordona není úplně nejznámější knihou od Stephena Kinga a já bych vám ji ráda doporučila, protože při této knize se zamyslíte nad spoustou věcí.

 


 

 


4⭐   z   5 ⭐ 

 

Knihu můžete koupit se slevou přímo na stránkách nakladatelství Beta:

Holčička, která měla ráda Toma Gordona 




Za zaslání recenzního výtisku děkuji Nakladatelství Beta.


Lucie Schánělová




Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...