pondělí 3. července 2023

Pohádka

 

 

 


 

 

Pohádka

Stephen King

 

 

 

Původní název:  Fairy Tale
Počet stran:        728
Žánr:                   román, fatasy
Nakladatelství:   Beta
Vazba:                 vázaná s přebalem



Anotace:
 
 

Charlie Reade potká Howarda Bowditche, samotáře z domu na vysokém kopci. Na zahradě za domem stojí zamčená kůlna, z níž se linou příšerné zvuky. Pan Bowditch umírá a Charlie zjišťuje, že mu dům odkázal – spolu s tajemstvím, které bude zatraceně těžkým břemenem.

V kůlně je totiž portál do jiného světa. Ten jiný svět je v ohrožení a spolu s ním i ten náš. V paralelním vesmíru jsou honosné paláce s vysokými věžemi, zatuchlé podzemní kobky a magické hodiny, které umí vrátit čas.

 

 

Recenze: 

 

 

Pohádka. Nová Kingovka, na kterou jsem se nesmírně těšila od doby, co bylo jasné, že vyjde. Čím více se blížil čas, kdy jsem věděla, že se do ní začtu, těšila jsem se mnohem více. Pak samozřejmě přišlo i klasické dilema, abych nebyla zklamaná, protože má očekávání byla zatraceně vysoká. Ale rozhodně se nebylo čeho bát a to vám musím říct hned na začátku. Tohle je kniha, která musí sednout téměř každému.

Dalo by se říct, že bychom knihu mohli rozdělit na dvě části. Na první část „před studnou“. Tahle první polovina je spíš románová. Kdy se seznámíme s hlavním hrdinou Charliem a jeho nelehkým životem. Ale nejen s ním. Seznámíme se i s dalšími důležitými postavami, u kterých krásně vidíme jejich vývoj i cestu vztahem, který s Charliem upevňují.

Pak tu máme druhou část knihy „po studni“. Tahle půlka je pohádkové fantasy, které mě osobně bavilo ještě o kousíček víc. Ale to je jen tím, že je to můj oblíbený žánr.

Přesto, že má kniha přes sedm set stran, budete jich chtít víc, protože nebude chtít, aby ten nádherný a silný příběh skončil. Je to King a ten se občas nečte úplně lehce, ale v tomto případě se to říct opravdu nedá.

Hlavní postava Charlie je opravdový hrdina každým coulem. Až jsem si říkala, páni, tací kluci ještě dnes jsou? A žasla jsem nad tím po celou dobu, od začátku, kdy neuvěřitelně dokázal ustát velkou ztrátu, alkoholismus svého otce, přes protivného starého dědka (kterého jsem si neuvěřitelně oblíbila) až po všechny peripetie, které ho čekali, když prošel studnou.

Když už jsem zmínila Howarda Bowditche, páni ten byl prostě perfektní. Starý morous, uštěpačný se suchým humorem. A bylo úžasné sledovat, jak s Charliem pomalu pookřává.

Kdybych byla čtenář, který u knih uroní slzu, tak tady by se mi to stalo hned několikrát. Silnými, hlubokými a dojemnými okamžiky tu King opravdu nešetřil.

Nechci v recenzi moc prozrazovat, to by byla velká škoda. Ale ještě bych ráda chtěla vyzdvihnout to, jak tu King pracuje s náměty různých pohádek a je až neuvěřitelné, jak to vše pak do sebe dokázalo zapadnout.

Je to perfektní kniha, která pod vším tím fantasy a pohádkovým nádechem v sobě nese tolik životních pravd. O lásce a přátelství. O zradě i čestnosti. O závislosti i pomoci. O dobru a zlu. A temnotě a světlu. O zvířatech a lidech. Najdete tam téměř všechno.

Pohádka nyní patří mezi mé srdcové záležitosti (dost možná je to i tou podobností s Temnou věží, kterou já zkrátka miluju) a to nejen z Kingovi tvorby, ale celkově z toho všeho, co jsem kdy přečetla. Celá ta kniha je jedním velkým srdcem.

  


5⭐   z   5 ⭐

 
 
 

Knihu můžete koupit se slevou přímo na stránkách nakladatelství Beta:

Pohádka 

 

 

Za zaslání recenzního výtisku děkuji Nakladatelství Beta. 

 

 Lucie Schánělová


Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...