pátek 3. března 2023

Zlatá

 





Zlatá


Marissa Meyerová



Původní název: Gilded 
Počet stran:       416
Žánr:                  YA fantasy
Nakladatelství:  Egmont
Vazba:                brožovaná, lepená


Anotace:


 Okouzlující pohádkový román od autorky bestsellerové série Měsíční kroniky 
Obyčejná mlynářova dcera Serilda má neobyčejný dar: spřádat uhrančivé a fantazijní příběhy, ve kterých zdánlivě není ani špetka pravdy. Jedním z nich však upoutá krutého Krále duchů, pána nemrtvých lovců a přízraků v temném světě plném záhadných bytostí. Dostane od něj nesplnitelný úkol: upříst zlato ze slámy. Pokud neuspěje, zemře. Zoufalá dívka bezděčně přivolá zvláštního chlapce. Ten jí pomůže... ale za jistou cenu. Dokáže Serilda odhalit tajemství hradu Krále duchů a přežít v magickém světě?


Recenze:



Není to zas tak dlouho, co jsem si rettelingy zamilovala. A myslím, že mohu říct, že právě autorka Zlaté, Marissa Meyerová patří mezi autorky, které tomuto literárnímu odvětví zkrátka vládnou. Zamilovala jsem si ji okamžitě, jakmile jsem začala číst Měsíční kroniky a od té doby patří autorka mezi mé oblíbenkyně. Ovšem, přesto, že mám ráda jak Renegáty i Zlatou, Měsíční kroniky u mě vedou.

Zlatá je nová kniha další retteling série. Zatím to byl temnější příběh a byla bych moc ráda, kdyby se to tak udrželo, protože tohle já můžu. Stejně jako u Měsíčních kronik moc oceňuji propracovanost a promyšlenost příběhu, celého světa i vkládaní vlastních prvků, které vybočují ze své předlohy. Ale tady byla kombinace duchů, kleteb a dalších prvků výtečně sladěná v kouzelné atmosféře.

Jestli bych za něco měla ubrat body, tak možná trošku za prostřední část knihy, která mi přišla trošku utahanější. Ale myslím, že někomu tohle pomalejší tempo naopak bude vyhovovat, protože někdy to zkrátka není úplně na škodu.

Romantická linka mě tu úplně nějak výrazně nezasáhla, ale byla jsem ráda, že tam byla. A to z jednoho hlavního důvodu, díky ní to nebylo až tak temné a depresivní, jak by bylo bez ní a zřejmě bychom z toho měli úplně jiný příběh.

Nepochybuji o tom, že spousta čtenářů si zamiluje hlavní hrdinku. Už třeba kvůli schopnosti vyprávění příběhů, by se mohla dostat pod kůži těm, co knihy nejen čtou, ale i píšou.

 

Kniha se mi těžko hodnotí. Ráda bych ji dala 5 hvězdiček, ale tak bych hodnotila i některé díly z Měsíčních kronik, které mám raději. Ale Zlatou s nimi úplně nechci srovnávat.

Tudíž

4⭐   z   5 



Knihu můžete koupit na stránkách ALBATROS MEDIA

Zlatá



Za zaslání recenzního výtisku děkuji ALBATROS MEDIA



Lucie Schánělová


Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...