středa 28. prosince 2022

Démonologové: Ďábel v Connecticutu

 






Démonologové
Ďábel v Connecticutu


Gerald Brittle



Původní název:  The Devil in Connecticut
Počet stran:       280
Žánr:                  non-fiction
                            thriller
                            adaptace filmů
                            mystery
                            horor
Nakladatelství:  XYZ
Vazba:                brožovaná lepená



Anotace:

 Šokující příběh posedlosti, podle nějž vznikl film V zajetí démonů 
Ed a Lorraine Warrenovi bojovali s nadpřirozenými silami po celé planetě, ale případ ďábla v Connecticutu patřil mezi ty nejděsivější. Vše začalo, když se jedenáctiletému Davidovi zjevila temná nepřátelská postava. Chlapec najednou mluvil démonickými hlasy a na jeho těle se objevovala nevysvětlitelná zranění. V tu chvíli vstoupili na scénu Warrenovi – a i přes veškerou jejich snahu měl celý případ smrtící následky. Nyní se o něm můžete dozvědět všechno.


Recenze:



Já se považuji za fanouška (dáli se to tak říct v tomto případě) celého conjuring universe, alespoň, co se filmů týká. Tudíž když se naskytla příležitost přečíst si Démonologové: Ďáběl v Connecticutu, sáhla jsem po ní všemi deseti.

Příběh jsem samozřejmě znala z filmového podání V zajetí démonů 3, což je bohužel asi nejhorší díl. Ale jak má toto divák či čtenář hodnotit, když jde o příběh inspirovaný skutečnými událostmi? A stejný problém jsem měla i s knihou. Jak ji vlastně hodnotit? Tudíž jsem se tentokrát rozhodla pro vynechání hvězdičkového hodnocení. Snad mi to odpustíte.

Jak už jsem zmínila, Démonologové jsou inspirovaní skutečnými událostmi. Ale kniha se podstatně liší od filmu a tak se nabízí otázka, jak moc se liší i od prožitého zla rodiny a malého Davida?

Mám v oblibě si ohledně filmů či knih, které mám ráda, zjišťovat různé zajímavosti a Ďábel v Connecticutu není výjimkou. Informace, která mě zarazila nejvíce byla, že autor knihy, Gerald Brittle měl několik sporů s tvůrci filmu v Zajetí démonů, ohledně práv na příběh samotný. Přesto, že manželé Warrenovi, kteří případ posednutí vyšetřovali, měli dle dostupných informací spolupracovat jak s tvůrci filmů, tak i s autorem knih.

Pokud bych měla hodnotit jak je kniha napsána, tak s tím jsem měla maličký problém. Taky to tedy byl jediný problém, co jsem s knihou měla. Zdálo se mi to velice strojově psané a tak jsem postrádala děsivou atmosféru, kterou jsem více než očekávala.  Uvítala bych, kdyby to bylo psané alespoň krapet více románově. Přesto bych ráda podotkla, že se mi kniha líbila více než film, protože jsem z ní více dokázala cítit, že jde o reálný příběh obyčejných lidí. Nic tu nebylo tak přehnaně nafouknuté.

Pokud vám ovšem tento styl psaní nevadí, věřím, že vás pak kniha vyděsí víc než dost. Pokud si čtenář začne scény z knihy živě představovat, uvědomí si, že se to skutečně stalo a začne se vžívat do všech těch pocitů a především zoufalství, které rodina zažívala, věřím, že si dokáže z knihy odnést velice silný zážitek.

O to více vás pak i naštve přístup církve, či překvapí, rozuzlení celého případu. Protože to, že někoho posedne démon, v tomto případě dokonce ďábel, má vždy své důvody. A tudíž nedoporučuji očekávat šťastný konec. Ale tak už to v životě zkrátka chodí, …  A i díky těmto skutečnostem, vám příběh přijde o to reálnější.

 Velice oceňuji, že je kniha doplněná a fotografie z případu.


Knihu rozhodně doporučuji přečíst! A já se pouštím do další knihy o manželích Warrenových a jejich případech.











Knihu můžete koupit na stránkách ALBATROS MEDIA aktuálně s 20% slevou: 

Démonologové



Za zaslání recenzního výtisku děkuji ALBATROS MEDIA



Lucie Schánělová








Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...