čtvrtek 29. září 2022

Z deníku kocoura Modroočka

 







Z deníku kocoura Modroočka

Josef Kolář



Počet stran:       112
Žánr:                  dětská literatura, pohádky
Nakladatelství:  ALBATROS
Vazba:                vázaná s laminovaným potahem


Anotace:


Hřejivé vyprávění malého kocourka o všem, co zažil se „svým člověkem“ od prvních krůčků po světě až po chvíli, kdy se sám stal pyšným otcem čtyř koťátek. Modroočkův deník nám prozradí, kdo je Zelenoočka, Bělovous Zrzunda, Kiki a co se od nich náš kocourek naučil. Modroočkovy příhody pobaví a rozveselí, a navíc leccos zajímavého vypoví o vlastnostech a zvycích různých zvířátek. Mnohé z příhod už děti znají z rozhlasu i televize, nyní si o nich mohou pěkně číst v této půvabné knížce.



Ukázka:









Recenze:



Já běžně recenze na dětské knihy nepíši, ale u této zkrátka musím udělat výjimku. Z deníku kocoura modroočka jsem v rukou držela sama jako dítě a je to kniha, která mě přivedla ke čtení. Tudíž, když se mi naskytla možnost, opět si příběh o modrookém kocourkovi přečíst, neváhala jsem ani vteřinu. A co víc, nemusela jsem ho číst sama. Četla jsem ho svým holčičkám a ta starší mě ve čtení střídala.

Kocour Modroočko i po těch letech neztratil nic z kouzla, které jsem vnímala jako dítě. A možná právě i díky tomu si ho zamilovaly i moje holčičky.

Ta zajímavé atmosféra celé knihy, je dost pravděpodobně způsobena stylem, jakým autor příběh vypráví. Přesněji řečeno, příběh vypráví právě malý kocourek Modroočko (ich-forma), který se seznamuje se světem i svým člověkem. Kolik knih, které vypráví kočka, jste četli?

Právě díky tomuto stylu vyprávění, jsou děti nenásilně nuceni přemýšlet nad tím, co nám to vlastně kocourek Modroočko říká. A to je za mě perfektní oživení klasického obrazu pohádky. Ale samozřejmě, ve většině kapitol a v celkovém příběhu nechybí různá ponaučení, tak jak jsme u těchto knih zvyklí.

Jsem ráda, že přesto, že dnešní děti jsou již zvyklé na složitější a dramatičtější ilustrace, holky byly nadšené i z ilustrací v Modroočkovi. Jsou sice jednoduší, ale výrazné, výstižné a nezapomenutelné. Já sama mám do dnes v mysli obraz koček, sedících v noci na střeše. A byla to první ilustrace, kterou jsem sama v knize hledala hned, jak jsem ji opět měla v rukou.

Knížka je vtipná, chytrá a neuvěřitelně milá. Podle mě ji musí milovat snad každé dítě. Oceňuji i rozložení kapitol. Myslím, že každá kapitola je tak akorát dlouhá a skvěle postačí na jednu pohádku před spaním. Holčičky se vždy těšily, co kocourek zase předvede a co se dnes bude dít. Obě mi ovšem omarodily, takže jsme knihu přečetli o něco dříve, než jsem měla v plánu. Ale nevadí, věřím, že se k ní zase někdy vrátíme.

Příběh z kočičího světa asi doporučuji číst dětem po třetím, možná spíš čtvrtém roce. Aby je opravdu bavil a plně ho pochopily. Ale potom zaručuji velký úspěch u malých čtenářů.








5⭐   z   5 ⭐





Knihu můžete koupit na stránkách ALBATROS MEDIA aktuálně s 15% slevou: 

Z deníku kocoura Modroočka




Za zaslání recenzního výtisku děkuji ALBATROS MEDIA



Lucie Schánělová






Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...