pátek 1. července 2022

Říše upíra

 







Říše upíra

Jay Kristoff



Původní název: Empire of  the Vampire
Počet stran:       800
Žánr:                  fantasy
Nakladatelství:  COOBOO
Vazba:                vázaná s pap. potahem a lam. přebalem


Anotace:


 Temná fantasy sága začínající ve chvíli, kdy přichází konec lidstva


Od posledního východu slunce uplynulo již dlouhých dvacet sedm let.

Téměř tři desetiletí vedli upíři válku proti lidstvu; budovali své věčné království, zatímco ničili svět lidí. Nyní zbývá už jen několik nepatrných jiskřiček světla v moři temnoty.

Gabriel de León, napůl člověk, napůl monstrum a poslední stříbrosvatý – bratr Stříbrného řádu, který se věnuje obraně říše před nočními stvořeními – je vše, co stojí mezi nestvůrami a koncem světa.

Nyní je těmito nestvůrami uvězněn a donucen vyprávět svůj příběh – příběh o legendárních bitvách a zakázané lásce, o ztracené víře a přátelství, o Válkách víry, o Věčném králi a o hledání poslední naděje.

Svatého grálu.



Recenze:


Když jsem zjistila, že Jay Kristoff píše knihu o upírech, věděla jsem, že ji chci. O to větším překvapením pro mě bylo, že u nás vyšla tak brzy po originálním vydání.

Už u Nikdynoci jsem si říkala, že tenhle autor vám buď maximálně sedne a vy ho budete milovat a nebo ne. Ale u něj, jak kdyby nebylo nic mezi tím. Alespoň tak na mě působí. Já si po Říši upíra potvrdila, že jeho jedinečný styl psaní miluju. A řekla bych, že i obdivuji, jak si dokáže hrát se slovy.

Kniha se nese v duchu, kdy vězen Gabriel de Leon (lovec monster, stříbrosvatý, napůl upír), vypráví svůj životní příběh ledokrevnému, upířímu kronikáři/historikovi. A já jsem si těch osm set stránek protkaných ilustracemi neuvěřitelně užívala.

Opravdu mi imponovalo, protože to už se v knihách o upírech tolik nevidí, byl ten klasický, gotický styl. Katedrály a elegantní upíři, kteří jsou monstry všech monster. Ach to byla taková paráda. Po nějaké době, opravdu epický příběh.

Co se postav týká, rozhodně ve vás rozdmýchají emoce. Budete s nimi cítit, budete je nenávidět. A tak to má být, u dobře napsaných hrdinů i záporáků. Ovšem i tu, je hranice mezi padouchem a klaďasem téměř setřena. A to já ráda. Také se vám může stát, že budete toužit po větším poznání příběhů ostatních postav. Ale ne, tohle je Gabrielův příběh. A tak je to správně.

Od střední části knihy je to opravdu neuvěřitelná jízda a konec, … ach bohové, ten konec. Rozhodně budete lačnit po dalších stranách. A nedivila bych se, kdyby někomu ukápla i slza.

Autor nás v Říši upíra povede cestou temné, krvavé a od začátku akční fantasy. Nenudila jsem se ani chvíli a kniha se mi opravdu těžce odkládala. Cestou čtenář narazí na tajemství i spoustu zvratů a to vše knize velice příjemně přidává na dynamice.

Rozhodně bych ještě měla zmínit, že je to skutečně fantasy pro dospělé.











Za mě obrovské doporučení!

5⭐   z   5 ⭐



Knihu můžete koupit na stránkách ALBATROS MEDIA aktuálně s 20% slevou: 


Říše upíra



Za zaslání recenzního výtisku děkuji ALBATROS MEDIA




Lucie Schánělová





Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...