pátek 31. prosince 2021

Poslední vlna - Bonusová kapitola


Série Příliv





 Bonusová kapitola


Poslední vlna







„Jsi v pořádku?“ John se ke mně naklonil. Až nyní jsem si uvědomila, že se klepu. Podívala jsem se na něho, se slzami na krajíčku a jedním slovíčkem na rtech: „Táta.“

„On tě vidí, Nicole. Vidí, jak jsi dnes krásná. A bude tě už napořád ochraňovat. Možná, to co říkám, je klasické klišé. Ale kdyby sis Daniela neměla vzít, věřím, že zrovna tvůj otec, by si našel cestu, jak ti to dát najevo.“ Políbil mě na spánek. To bylo přesně ono. Proto byl mým nejlepším přítelem. I to, proč on jediný, mě může odvést za Danielem. V tu chvíli mi bylo jedno, jak jsou jeho slova patetická. I jak daleko mají k pravdě.

„Mám tě moc ráda. Děkuji, že tě mám. Že jsi tu. Že mě tam odvedeš. A že mě nenecháš spadnout!“ to už jsme se na sebe oba jen usmívali. Před námi už žádná dvojice nebyla. Museli jsme jít.

Cesta na pláž byla vydlážděna velkými, bílými kameny. Na ničem nezáleželo víc, než abych to ve zdraví a bez ostudy přešla.

Už jsme sešli ten kopec dolů na pláž. Byli jsme na úrovni všech svatebčanů. Na úrovni oceánu. Skrze lidi, jsem Daniela stále neviděla. Ale věděla jsem, že na konci té provizorní uličky, která byla hosty ohraničená, stojí. Stojí a čeká na mě. Mé srdce ho cítilo.

Vnímala jsem hudbu, tiché ševelení lidí i vlny přílivu. Viděla jsem všechny ty úsměvy a pohledy. Dokonce i slzy svatebčanů. Bylo jich tu tolik. Na obřad přijeli i ti, kteří s námi nebudou na nadcházející oslavě.

Pomalu jsme se blížili ke konci. Už jsem viděla svou mámu. Bulela jak želva a Sam ji láskyplně držel. Viděla jsem i Julii. I ona plakala. Nebylo to prvně, co jsem viděla slzy na její tváři. Vzpomněla jsem si na Anchorage a to, jak jsme obě plakaly nad Danielovým bezvládným tělem.

Viděla jsem své družičky. I ony měly slzy na krajíčku. Až na Katie, samozřejmě. Danielova družba to nesla mnohem statečněji. Byli to chlapi a nechtěli dát znát žádnou svou slabost. Další kdo upoutal můj pohled, byl oddávající. Stál za naším svatebním obloukem, který byl postaven z větví, vytažených z oceánu. Zdobený krajkou a stejnými květy, jako má svatební kytice.

A pak vystoupil z řady. Pevně jsem stiskla Johnovu paži, jakmile jsem uviděla Daniela. Znovu jsem ucítila slzy za svými víčky. A miliardu motýlích křídel, v mém žaludku. Úplně stejně, jako když jsem ho viděla prvně. A mnohem silněji. Božský Daniel. Můj temný král.

Věděla jsem, jak bude oblečen. Oblek jsme vybírali spolu. Ale ještě jsem ho v něm neviděla. Byl přesně takový, jaký jsem si ho vysnila, před svatbou Katie a Alexe. Šedo hnědý. Šitý přímo jemu na míru. Žádné sako, jen kalhoty a vestička s bílou košilí, u které měl ohrnuté rukávy po lokty. A ledově, blankytně modrou kravatou. Která měla stejnou barvu, jako kšandy na bílých košilích, co měli kluci místo vestiček. Jinak byli téměř stejní.

Byl nádherný jako nikdy. A co víc. Prvně jsem ho viděla, jak drží slzy na uzdě on. Neplakal. Ale když mě uviděl, měl skleněné oči a na rtech hrdý úsměv. Z jeho výrazu bylo jasně čitelné, jedno slovo: láska. Pravá, čistá, nefalšovaná a bezprostřední láska. A bylo to vidět tak jasně, až mě to zaskočilo.

Došli jsme k němu a už i mně se chtělo plakat. Taky jsem se usmívala, ale na rozdíl od něho, stydlivě. John chytl mou ruku a podal jí Danielovi. Při tom se k němu naklonil a tiše mu řekl: „Aljaška ti ji dává na starost! Nezapomeň, my všichni ji svým způsobem milujeme. A jestli jí něco uděláš, … Danieli, opatruj ji a dělej ji stále šťastnou! Máš nejen mé svolení a požehnání, ale nás všech!“

„Udělám z ní tu nejšťastnější ženu pod sluncem i na vlnách. To ti slibuji, Johne. Tobě i všem ostatním!“

Kluci se objali. Ale Danielova ruka, už pevně držela mou a nepouštěla ji. John se šel zařadit a Daniel mi zašeptal do ucha:  „Myslel jsem, že jsi ta nejkrásnější žena, jakou jsem kdy viděl. Ale nyní, jsi předčila sama sebe. Nikdy jsi nebyla krásnější. Miluji tě a,… tu sukni taky.“

To byl můj Daniel. Nic jsem mu na to neodpovídala, jen se dál stydlivě usmívala. Oddávající viděl, že můžeme začít a tak se do toho pustil. Těžko jsem ho zvládala vnímat. V uších jsem slyšela vlny přílivu. V hlavě jsem neměla nic jiného, než nádherného Daniela a jeho modré oči. Všude po těle, jsem cítila chvění. I lehký vánek, který foukal od oceánu. Bylo to skoro jako sen. Ze kterého jsem se neprobouzela, ani když došlo na naše sliby.

„Nicole Annabelle Smithová, jsi a budeš, mou první, jedinou a životní láskou. Nechci ti dát nic míň, než celý svět. A nic víc, než sebe. Chci za to jediné, aby ses stala mou ženou. Protože mým životem, ses stala již dávno.“

Sotva jsem se zvládala nerozbrečet, po tom co řekl. Musela jsem se trochu vydýchat, byla řada na mně.

„Danieli Christophere Bennette, přišel jsi do mého života jako velké vlny. Ze dne na den. Okázale, s obrovským humbukem kolem a bez možnosti se jim vyhnout. Přišel jsi v době, kdy byl můj život ve fázi těch nejhorších životních odlivů a stal ses mým přílivem.“

Použít slova, tolik spojená se surfováním, Daniela odzbrojilo. Vždycky se mu to na mě líbilo. A já už nějaký čas měla neukojitelnou potřebu, ho tím lehce provokovat. Má snaha se mu zalíbit, hraničila s nezdravou závislostí.

Vzájemně jsme ze svých slov i jeden z druhého byli naprosto mimo. Ta chvíle byla neopakovatelná. Daniel byl velmistr, ve vykouzlení nezapomenutelných okamžiků. Ale ten, kdy jsme si řekli ANO a dívali se při tom vzájemně do očí, ten už nikdy nic nenahradí.

Zvedl mou ruku a na prsteníček mi navlékal snubní prsten. Zarazil se až, když se jím dotkl mého zásnubního prstenu. Oba prstýnky pomalu zakrývaly můj vytetovaný znak lásky, který jsem si přivezla z Havaje. Podívala jsem se na něho a jeho výraz byl tolik majetnický. Vůbec mi to nevadilo. Od první chvíle mě vlastní. Ale nyní, když jsem navlékla prsten jemu, jsem věděla, že vlastním i já jeho.

Už chybělo to poslední, co náš sňatek mělo zpečetit. A nebyl by to on, kdyby mě dlaněmi nechytl za tváře. Já jsem se jako vždy vyhoupla na špičky, svou volnou ruku jsem vyslala do jeho vlasů. Tou druhou, kterou jsem držela kytici, jsem se ho snažila obejmout. Byla jsem jím tak unesená, že mě ani nenapadlo, kytici podat družičce, abych měla volné ruce. Naše rty se setkaly, jako už nesčetněkrát. Ale v podstatě prvně. Poprvé to byl manželský polibek. A nic se na něm nezměnilo. Ani to hlavní. Lidi kolem nás pro ten moment přestali existovat. I když jsem někde v pozadí slyšela, jak všichni tleskají a pokřikují. Připadalo mi to, jako by byli na míle daleko. Naše rty se od sebe odloučily, ale stále jsme o sebe byli opřeni čely. Oči jsem měla zavřené a tušila jsem, že on taky.

„Miluji tě, Nicole.“ Vdechl do mých úst a já znovu prožila ten nepopsatelný pocit, když mi to řekl poprvé. A stejně jako tehdy, i nyní jsem cítila slzu, která mi stékala po tváři.

„Taky tě miluji, Danieli.“ Konečně jsme se na sebe podívali. Oddanost v jeho očích byla silná. Už je jen můj. Navždy, nic nás nerozdělí, …








Lucie Schánělová - série Příliv


















Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...