úterý 14. prosince 2021

Mlha

 





Mlha

Stephen King



Původní název:  Skeleton Crew
Počet stran:       552
Žánr:                  horor      
Nakladatelství:  Beta
Vazba:                vázaná s přebalem



Anotace:



Povídkový soubor do mistra hororu

Ve vynikající sbírce dvaadvaceti povídek Stephen King opět čtenářům poodhaluje temná zákoutí své jedinečné fantazie.

Supermarket se stává posledním útočištěm lidstva v boji s mimozemskými vetřelci. Výlet na půdu se promění v cestu do pekla. Řidička objevuje vpravdě děsivou zkratku do ráje. Idylické jezero může být domovem bezbřehého zla. Opuštěný ostrov se stává svědkem toho neúděsnějšího boje o přežití, jaký kdy člověk vedl.









Recenze:


Já a povídky nejsme úplně kamarádi, to je veřejně známá věc. Ovšem Mlha, podle mě patří mezi ty rozhodně povedenější povídkové sbírky od krále hororů. Možná, že je to dokonce ta nejlepší sbírka.

 

Jednou z povídek, hned první je právě Mlha. Podle povídkové předlohy je i film, který já osobně mám moc ráda. Je dobře zpracovaný a zas až tolik se neliší od předlohy, až na konec, ale o tom za chvíli. Ovšem film Mlha jsem viděla dříve, než jsem četla povídku a možná i proto se mi tolik líbil. Po přečtení povídky, už vidím ve filmu pár neduh, ale to už tak bývá. Film se málo kdy vyrovná knize. No a teď ještě k tomu konci. Přesto, že knižní Mlha je opravdu lepší než ta filmová, tak musím přiznat, že filmová Mlha má mnohem lepší konec. Naprosto epický, který k příběhu perfektně sedí a trochu mě mrzí, že King sám s takovým koncem nepřišel.


Ale není to jen povídka Mlha, která se vám bude líbit. Je jich tu podstatně více a jsou opravdu hodně čtivé a poutavé. Další povídka, která by vás neměla minout je Prám. Možná tam někdo uvidí nádech něčeho …, ať už trochu béčkových náznaků, nebo jiných, které se nebudou moc pozdávat, ale přesto je Prám podle mě druhá nejlepší povídka ze sbírky. Je skličující a drsná, rozhodně to ve vás něco zanechá.


Některé povídky jsou zkrátka přehlídkou Kingových bizarností, podivností, smutku a děsu. Někdy nebudete chápat a budete si říkat: Cože, to jako vážne? A to je prostě King. Ale někdy k zamyšlení i v tom dobrém slova smyslu, to mu nemohu odepřít. V každé té povídce je prostě taková ta „myšlenka“ jak už jsme u Kingovek zvyklí. Taky si myslím, že se tu sešla pěkná řádka povídek, mezi kterými opravdu nenajdu žádnou, která by byla úplně a doslova špatná. I proto si myslím, že Mlha je nejlepší povídkovou sbírkou.



Hodně jsem přemýšlela, jestli dát 4, 4,5 nebo 5 hvězdiček. Je to těžké, nelze tuto sbírku srovnávat třeba se Zelenou mílí, ale přesto ve sbírkách jasně stojí na vrcholu a proto hodnotím takto:


5⭐   z   5 ⭐


Knihu můžete koupit se slevou přímo na stránkách nakladatelství Beta:


Mlha


Za zaslání recenzního výtisku děkuji Nakladatelství Beta.





Lucie Schánělová



Žádné komentáře:

Okomentovat

ZMIJE A KŘÍDLA NOCI

      ZMIJE A KŘÍDLA NOCI Carissa Broadbent     Původní název:  The Serpent and the Wings of Night Počet stran:         528 Žánr:          ...