čtvrtek 27. května 2021

Temné hlubiny

 Temné hlubiny


ukázka









Nicole
Už jsme táhly naše paddleboardy na pevninu, když mě Daniel 
dohnal.
„Ne tak rychle, krásko.“ Chytl mě za ruku.
„Co?“ nechápala jsem, co tím myslí.
„Vážně si myslíš, že jsme sem letěli jen tak? Aby sis tu ani 
jednou nezasurfovala.“
„Danieli, …“ chtěla jsem říct, že nevím, zda zvládnu surfovat v těchto vodách. Nebylo to jen o té fyzické stránce. Velkou 
roli v tom hrála má psychika. On mi vytrhl pádlo a hodil ho 
na pevninu. Paddleboard strčil stejným směrem. Poté mě táhl 
zpět do vody.
„No počkej a co můj surf.“
„Vlez si na můj.“
„Je to dobrý nápad.“
„Lez!“ 
Raději jsem ho dál nepokoušela a okamžitě se vyhoupla na 
jeho prkno. Když jsem seděla, udělal něco, co jsem nečekala. 
Vlezl si za mě. Teď vážně, kdy mě přestane vyvádět z míry?
„Co chceš dělat?“
„Něco zkusíme. Lehni si a roztáhni nohy.“
„Cože?“ zděšeně jsem na něho otočila hlavu. 
„Lehni si na břicho, a roztáhni nohy. Věř mi.“ 
Nevěřila jsem mu ani trošku. Ale samozřejmě jsem udělala, 
co chtěl. Což vůbec žádné překvapení nebylo a on si lehl za mě.
„Pádlujeme.“ Další příkaz. Už jsem se dál nevyptávala. 
Pádlovali jsme spolu a já cítila, jak se náš vztah opět prohlubuje. Dostávali jsme se na novou úroveň. A vůbec mi nevadilo, že nám k tomu dost často dopomáhalo surfování. Když 
jsme se dostali na line up, posadili jsme se.
„Sjedeme to spolu. Ano?“
„To myslíš vážně?“
S  nikým dospělým jsem to ještě nedělal, ale všechno je 
jednou poprvé. Musíš držet rovnováhu a  dělat co ti řeknu 
a možná se neutopíme.“
„Danieli?!“ zatraceně. Mohl by to někdy podat tak, abych 
nešílela strachy? A opravdu mu mohla plně důvěřovat?
„Zalehni a pádlujeme, jde vlna.“ Křikl. Nevím, co bylo silnější, jestli strach nebo vzrušení. Ale ten strach mi nedovolil 
ho neposlechnout. Lehla jsem si a pádlovala jako o život, jako 
bych pádlovala sama tu nejsilnější vlnu. Divila jsem se, že jsme 
byli v pádlování tak perfektně sehraní, když jsme něco takového ještě nikdy nezkoušeli. Ale tím, že jsme pádlovali dva, jsme 
vlnu chytli mnohem rychleji, než kdybych pádlovala sama.
„Chytni se prkna a nehýbej se.“ Cítila jsem, jak si Daniel 
stoupá. Bylo to něco neuvěřitelného. Celým tělem jsem vnímala, jak prkno řídí on. O tolik klidněji a precizněji, než když 
jsem to v rukou měla já. Přesně jsem poznala, kdy se zcela postavil. Udivovalo mě, že neměl žádný problém s rovnováhou. 
I přesto, že mě měl pod sebou.
„Teď ty.“
Chytla jsem se mnohem pevněji než před tím. Já na rozdíl od něho, své tělo vyslala do stoje velice opatrně a pomalu. 
Ucítila jsem Danielovu ruku, která mě pevně chytla. Pomohl 
mi se narovnat. Našla jsem stabilní polohu. Tím, že mě držel, 
jsem měla tolik potřebnou rovnováhu. Nijak jsem se nekymácela a nestěžovala mu kočírovat surf s námi oběma. Smála 
jsem se u toho jako šílenec. I on se smál. Bylo to naprosto 
strhující. Kam se na tohle hrabe surfování samo o sobě. Už 
jsem měla takový záchvat smíchu, že jsem ztratila rovnováhu. 
Padala jsem z prkna a Daniela stáhla sebou do vody.
Smála jsem se i  pod vodou, i  když jsem se vynořila nad 
hladinu. Bylo mi jedno, že jsem vdechla slanou vodu, která 
mě nyní pálila snad až na mozkové kůře. Daniel byl na tom 
obdobně. Byli jsme jak malé děti.


„Ještě jednou?“ Zeptala jsem se skrz nezastavitelný smích.
„Jasně.“
Znovu jsme se vyhoupli na surf. Při čekání na vlnu jsem 
se uklidnila a konečně zastavila svůj nekontrolovatelný smích 
štěstí. Takže když jsme pádlovali další vlnu, šlo to ještě lépe 
jak před tím. Celý ten proces jsme opakovali a znovu stáli oba 
na prkně. Tentokrát Daniel těsně za mými zády.
„Zpevni se a  důvěřuj mi.“ Vždy, když tohle řekl, začala 
jsem se mnohem víc bát. A ještě více, když mě chytl za boky. 
Chtěla jsem mu něco říct, ale věděla jsem, že to nyní nemohu, ať zamýšlí cokoli. Nadechla jsem se a snažila se opravdu 
zpevnit celé tělo a maximálně soustředit.
Daniel mě držel pevně a začal mě zvedat. Má chodidla se 
oddělila od navoskovaného povrchu jeho surfu.
„Bože.“ Křičela jsem strachy, štěstím i vším tím adrenalinem. Ruce jsem roztáhla do stran a žila tou aktuální volností. 
Cítila jsem se, jako bych létala.
Dokázal se mnou sjet celu vlnu a pak mě postavil zpět na 
prkno. Sedla jsem si a on za mě. Byla jsem naprosto vyčerpaná, ale maximálně šťastná. To štěstí muselo být na mém 
obličeji znát. Až teď jsem si všimla, jak nás na pobřeží všichni 
pozorují. Otočila jsem se na něho. On se na mě usmíval tak 
nevinně. Jako, že to přeci nic nebylo.
„Miluju tě, Bennette.“ Vylétlo to ze mě. Na to, co pro mě 
dělal, se nedalo reagovat nijak jinak.
„Taky tě miluji, Nicole.“ Dostala jsem jeho sladký polibek, 
za práci, kterou jsem odvedla. I když bych měla spíš hodnotit 
jeho výkon. Ten můj nestál za řeč. Jenže, už jsme tu byli dlouho a museli jsme ven z vody a jet domů do tepla. 
Na pobřeží na nás všichni stále civěli.
„Co to mělo být? Hodláš přesedlat na Tandem?“ James 
Daniela div neseřval, hned jak jsme vylezli z vody.
„Ne, jen jsem to chtěl zkusit.“ Vysvětlil mu. James se trochu uklidnil a pokračoval:
„No, na to, že jste ani jeden něco takového nikdy nedělali, 
vám to sakra šlo. Možná byste se nad tím měli zamyslet.“
„Co je Tandem?“ nechápala jsem nic z jejich slov.
„No surfing má hodně kategorií jak víš. A  jedna z  nich 
je Tandem. Je to něco podobného tomu, co jsme teď dělali. 
Surfař s partnerkou dělají při sjíždění vln různé akrobatické 
kousky. Někdy ti to ukážu.“
„Bylo to dech beroucí. Ale, není to nebezpečné?“ zeptala 
se Layla.
„Asi jako celé surfování.“ Odpověděl ji Daniel. Připadalo 
mi, že nám tu naši chvilku naprosto zkazili.
Všichni se šli chystat k odjezdu a já využila toho, že jsem 
s Jamesem byla sama. Nebyli jsme na doslech a tak jsem se 
musela zeptat.
„Co to bylo? Proč jsi na něj tak vyjel?“
„Nevyjel.“
„Jamesi, nejsem slepá. O co šlo?“
„No dobře, ale nech si to pro sebe. Už nějaký čas mám 
pocit, že Daniel chce skončit s  profesionálním surfingem. 
A když jsem ho teď viděl, co s tebou dokázal na vlnách,…
bojím se, že fakt odejde od soutěžení.“
„A to by to tolik vadilo?“ raději jsem mu neříkala o tom, že 
se sám Daniel o konci své kariéry zmínil.
„Jsem asi sobeckej. Jenže já potřebuju, aby soutěžil v mých 
kategoriích. On je můj hnací motor. Tím rivalstvím a soupeřením, co mezi sebou máme, se vyburcovávám k lepším výsledkům. Nikdy bych nebyl tam, kde jsem, nebýt jeho.“ James 
zahanbeně sklopil oči. 
„Chápu, ale ty jsi přeci skvělý surfař i bez něho. A jestli se 
rozhodne skončit, my dva s tím nic nenaděláme. Víš jaký je, 
on si půjde za tím, co chce, ať to stojí, co to stojí.“
„Já vím. Ale, zkus ho u toho udržet co nejdéle. Ty na něho 
máš silný vliv.“
„To si nemyslím, ale určitě ani já nechci, aby s tím skončil.“
„Je to tak, i přesto, že ty si to nemyslíš. Jinak, to co jste tam 
předvedli, … páni, … jak to, že jste tak sehraní? Nikdy jste to 
nezkoušeli, ne?“
„Ne, nikdy. Myslím, že je to tím, že on je opravdu dobrý surfař. A já, zkrátka jen poslušně poslouchám a dělám, co 
řekne.“
„Jasně. Ten váš pozoruhodný vztah.“
„No nežijeme zrovna na konci duhy. Ty víš, …“
Náš rozhovor byl však u konce. Ostatní na nás křičeli, že je 
čas odjezdu. Vlezla jsem si do auta a Daniel se na mě tázavě 
díval. Možná by rád věděl, co jsem s Jamesem probírala. Byl 
si moc dobře vědom toho, že jsme čím dál lepší přátelé. Začínal si na to dávat pozor. Možná jen nechtěl, abych s Jamesem o něm mluvila. Anebo si mohl myslet, že ho James může 
ohrozit v něčem jiném?









Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...