pondělí 31. května 2021

Rudá královna

 




Rudá královna

Victoria Aveyardová



Původní název: Red queen
Počet stran:       360
Žánr:                  YA sci-fi, YA fantasy                 
Nakladatelství:  Cooboo  
Vazba:                vázaná s pap. potahem a lam. přebalem          

Anotace:

Napínavý světový bestseller, který si mohli přečíst čtenáři již v 25 zemích po celém světě.

Chudobou sužovaní Rudí jsou prostí občané žijící pod krutovládou Stříbrných, špičkových válečníků s božskými schopnostmi. Sedmnáctiletá Mare Barrowová patří mezi Rudé a bere to jako fakt, na kterém se nikdy nic nemůže změnit. Podaří se jí získat práci ve Stříbrném paláci, uprostřed těch, které z duše nenávidí. A rychle odhalí, že navzdory barvě své krve dostala do vínku také jednu vražednou schopnost. Takovou, která může ohrozit a svrhnout vládu Stříbrných. Ale se sílou je nebezpečné si zahrávat. Kdo může v tomto světě rozděleném krví vyhrát?





Recenze:

Jako první vás kniha naláká svou obálkou. Musím říct, že tohle je přesně ten styl, co mám ráda. Jednoduché a přesto velmi efektní.

Hned po obálce vás musí nadchnout anotace. Pokud čtete tento styl knih, je Rudá královna opravdu pro vás.


Já se do tohoto příběhu pustila trochu déle než většina ostatních. Hodně jsem před čtením slýchávala o podobnosti s knižní sérií Selekce. Tu jsem nečetla, tak nemohu posoudit. Mně to však hned po prvních kapitolách připomínalo sérii Hunger games. I přes jisté podobnosti, je námět i příběh originální.

Co se toho negativnějšího týká, občas jsem si říkala, kolik náhod už je moc? Také bych neměla problém s tím, kdyby byly některé části kratší. Svět a vše kolem bylo zahlceno informacemi a tak se mi to celé zdálo lehce nepřehledné a hůře představitelné. Možná to bylo i tím mícháním žánrů, na které tu narazíte. Čtu spoustu knih, kde jsou prvky fantasy i sci-fi v jednom příběhu, ale tady by to možná chtělo trochu lépe uchopit a celé postavit na opravdu pevných základech. I tak jsem neměla problém se do knihy začíst a užívat si děj.

Přesto, že mi ne tak docela seděl autorčin styl psaní, kniha se četla opravdu rychle. Má to slušný spád a stále jste zataženi do nějaké akce. Moc se mi líbil lehký šok na konci knihy. I to pohrávání s chováním postav a intrikami, protože tady si nemůžete být jisti ničím.  Naproti tomu, jsem občas nesouhlasila s chováním hlavní hrdinky. A možná bych tu uvítala i její podrobnější popis.

Předem upozorňuji na milostný trojúhelník, který se v knize nachází. Vím, že někdo se těmto knihám vyhýbám. Mně to až tolik nevadí. Tady mi to přišlo jako fajn zpestření.

Rudá královna se mi líbila a kdyby v příběhu autorka vychytala pár výše zmíněných věcí, bylo by to dokonalé.

Trochu jsem si pohrávala s myšlenkou, zda dát Rudé královně 3 nebo 4 hvězdičky, ale nakonec dostane 4, protože mě rozhodně nijak nezklamala a jako celek se mi líbila.


4⭐   z   5 ⭐ 


Knihu můžete koupit na stránkách ALBATROS MEDIA:     Rudá královna



Za zaslání recenzního výtisku děkuji ALBATROS MEDIA




Lucie Schánělová




Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...