čtvrtek 17. prosince 2020

Pátá čtvrtina

 

 

Pátá čtvrtina

Stephen King

 

Série:                   Noční můry a snové výjevy
Počet stran:        448
Nakladatelství:   Beta Dobrovský
Vazba:                 brožovaná
 
Anotace:

Noční můry Stephena Kinga vás spolehlivě připraví o klidný spánek

Pátá čtvrtina je sbírka hororových povídek, která v tomto vydání obsahuje i dvě nově přeložené kapitoly: Udrž hlavu a Majestátní Brooklyn. Ty v předešlých vydáních sbírky chyběly. Je druhou částí rozsáhlého povídkového souboru, který v USA vyšel na začátku 90. let pod názvem Nightmares & Dreamscapes. Reedice první části vyšla pod názvem Dolanův cadillac. Českým čtenářům se tak poprvé dostává do rukou kompletní dílo.

Jako dítě jsem věřil všemu, co mi řekli, všemu, co jsem četl, i všemu, co vyplodila má přebujelá fantazie. Stálo mě to víc než pár bezesných nocí, ale zároveň mi to naplnilo svět barvami a pocity, které bych rozhodně nevyměnil za doživotní poklidný spánek.
V každé z těchto povídek je něco, čemu jsem chvíli věřil, a vím, že některé z těch věcí jsou velmi děsivé, ale myslím, že je přežijeme, když půjdeme spolu.
Připraveni?

 

Recenze:

Pátá čtvrtina je povídková kniha, kde si každý přijde na své.

Je libo "zombíky"?

Či duchařinu?

A co takhle něco ze života, kdy Stephen King odkryje zase nějakou tu životní pravdu, kde vás víc než nějaký duch, vyděsí realističnost samotného příběhu?

A pro fajnšmekry tu je i Sherlock Holmes v Kingově podání.

 

Tato reedice Páté čtvrtiny nabízí 12 povídek, včetně prvně přeložené povídky Udrž hlavu. Kompletní sbírka nabízí povídky různých žánrů i délek. Díky tomu mě některé bavily více a některé méně. Byly tam takové, které bych ráda viděla jako samostatnou knihu. takové, které ve mně vyvolávaly směsici pocitů. Povídky, z kterých vás bude mrazit. U kterých si budete říkat, to snad nemyslí vážne, jak ho tohle zase napadlo!? Některé, které se četly až neuvěřitelně rychle. Ale taky asi dvě, s kterými jsem se trochu prala.

Já osobně nejsem úplně povídkový typ, ale v případě mého oblíbence Stephena Kinga jsem ráda udělala výjimku. A rozhodně toho nelituji. Obsah je tak různorodý a díky tomu nepochybuji, že by si tu každý nenašel tu svou povídku. Postavy jsou opět perfektně propracovány, ač vystupují jen na pár stránkách.

Najdou se tu takové skvosty, kvůli kterým stojí za to Pátou čtvrtinu přečíst.

A jen připomínám, že do této série Noční můry a snové výjevy patří i kniha DOLANŮV CADILLAC.


 4⭐   z   5 ⭐ 

 

Pátou čtvrtinu můžete koupit se slevou přímo na stránkách nakladatelství Beta:

Pátá čtvrtina 



Za zaslání recenzního výtisku děkuji Nakladatelství Beta.

  





 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prokleté královny

    Prokleté královny Catherine Doyle a Katherine Webber      Původní název:  Cursed Crowns  Počet stran:         560 Žánr:                ...